Çinko Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Çinko Faydaları Nelerdir?

Çinko Faydaları, Çinko vücudumuzdaki birçok enzimin ve insulin hormonunun yapısında bulunan oldukça önemli bir mineraldir. Çinko minerali vücudumuzda 100'den fazla enzimin normal çalışma aktivitesi için gereklidir. Çinko vücudumuzda genellikle kemiklerde ve kaslarda görülür. Çinkonun bağırsaklarda emilebilmesi için pankreasın salgıladığı enzimlere ihtiyacı vardır. Çinko vücutta birden fazla enzimin yapısında bulunur, RNA VE DNA'yı sabitler.

DNA'nın iyi bir şekilde çalışmasını sağlar. Prostat bezinin ve üreme organlarının düzgün çalışabilmesi için yeteri kadar çinko alınmalıdır. Çinko bağışıklık sistemine, yaraların iyileşmesinde, tat ve koku duyusunun oluşmasına, büyüme, gelişme ve hamilelik döneminde faydası çok olan bir mineraldir. Çinkonun iştah açıcı etkisi de vardır. Sperm hareketlerinin artmasında önemli bir rolü vardır. Çinko güçlü bir antioksidandır ve vücudumuzda bakır-çinko süperoksit dismutaz adlı antioksidan bir enzimin yapısına girerek bağışıklık sistemini güçlendirir. Çinko bunun yanında alkolizm, Alzheimer, atopik dermatit, prostat büyümesi, crohn hastalığı, epilepsi, diyabet, hermes, erkek kısırlığı, grip, cilt bozulması, osteoartrit, adet öncesi sendromu, eklem iltihabı gibi rahatsızlıklardan koruma ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan mineraller içinde yer almaktadır. Vücudumuzun günlük çinko ihtiyacı 11-15 mg kadardır.

Günlük çinko alımı 0-6 ay için 2 mg, 6-12 ay 3 mg, 1-3 yaş arası 3 mg, 4-8 yaş arası 5 mg, 9-13 yaş arası 8 mg, 14 yaş üzerinde erkekler de 11 mg, kızlar da 9 mg kadardır. Gebelik döneminde ise 18 yaş 12 mg, 19 yaş ve üstü 11 mg, emzirme döneminde 18 yaş 13 mg, 19 yaş ve üstü 12 mg'dır.

Çinkonun Faydalı Olduğu Rahatsızlıklar

Büyüme geriliği olan boyu uzamayan ve kilo alamayan çocuklarda çinko eksikliği olabilir. 5-7 mg çinko takviyesi ile büyüme hızı artmaktadır. Sık enfeksiyona yakalanan kişi veya çocuklar da ve çocuk ishallerinde çinko takviyesi yapılması bu rahatsızlıkları ortadan kaldırır. Gebe ve emziren kadınlarda, diyabet hastalarında çinko kaybı çok olur bu yüzden çinko takviyesi yapılması kişilerin vücut direncini arttırır. Sperm sayısı az olan bireylerde kandaki çinko değerlerine bakılarak çinko takviyesi yapılması bu sorunu ortadan kaldırır. Bununla birlikte idrar söktürücü ilaç kullananlar, kalsiyum ilacı kullananlar ve bol posalı besin tüketenler, bağırsaklarda chorn ve ülseratif kolit hastalığı olanlar ve sürekli enfeksiyonu olanlar çinko takviyesi yapması oldukça faydalıdır. Günlük çinko dozunu aşmamak gerekir. Fazla çinko alımı bireylerde bulantı, kusma, ishal ve karın ağrısına sebep olur.

Çinkoda Bulunan Besinler

Çinko hemen hemen her besinde bulunur ama en çok ıspanak, balık, patates, ceviz, mantar, kuzu eti, yumurta sarısı, süt ve süt ürünleri, sığır eti, yoğurt, kabak çekirdeği, susam, arpa, peynir, kepekli ekmek, tavuk, ay çekirdeği, karaciğer, badem, tam tahıl, kuru fasulye, lahana, tahıllarda ve kırmızı et de en çok bulunur. Kırmızı et ve tavuk etinde bulunan çinko daha kolay emilir. 100 gram çiğ ıspanağın günlük çinko ihtiyacının %4'ünü karşılayacak içinde 0.5 mg çinko bulundurur. Bir tane orta boy beyaz mantar içinde 0.1 mg çinko içerir. Kuzu etinin 100 gramı yaklaşık günlük çinko ihtiyacının yarısını karşılar. 28 gram sığır eti günlük çinko ihtiyacının %8'ini karşılar. Bir avuç kabak çekirdeği günlük çinko ihtiyacının %20'sini karşılar. 100 gram yoğurdun günlük çinko ihtiyacının %6'sını karşılamaya yeter. Burada yazılan besinler çinko bulunan besinleri tamamı değildir ve bazı besinler yüksek kolesterol, yağ ve kalori içerikleri sebebiyle herkese uygun değildir.

Çinko Faydaları Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Çinko Saça İyi Gelir  mi?

Çinko Saça İyi Gelir mi?

Vücutta Çinko Eksikliği

Vücutta Çinko Eksikliği

Popüler İçerikler

Çinko Vitamini

Çinko Vitamini

Çinko Elementi

Çinko Elementi

Çinko Oksit

Çinko Oksit

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Çinko Magnezyum Magnezyum Faydaları Nelerdir?

Çinko Magnezyum Magnezyum Faydaları Nelerdir?

Çinko Cilt Çinko Oksit İçeren Kremler

Çinko Cilt Çinko Oksit İçeren Kremler

Çinko Eksikliği Nelere Yol Açar?

Çinko Eksikliği Nelere Yol Açar?

Çinko Hangi Besinlerde Bulunur?

Çinko Hangi Besinlerde Bulunur?

Çinko Nitrat

Çinko Nitrat

Güncel

Çinko İçeren Besinler Nelerdir?

Çinko İçeren Besinler Nelerdir?

Güncel

Çinko Eksikliği Nasıl Giderilir?

Çinko Eksikliği Nasıl Giderilir?

Güncel

Çinko Fosfat

Çinko Fosfat

Çinko Sembolü

Çinko Sembolü

Bebeklerde Çinko Eksikliği

Bebeklerde Çinko Eksikliği

Çinko Minerali İçeren Besinler Nelerdir?

Çinko Minerali İçeren Besinler Nelerdir?

Çinko Bulunan Besinler

Çinko Bulunan Besinler

Çinko Nelerde Bulunur?

Çinko Nelerde Bulunur?

Çinko Yüksekliği Tanısı

Çinko Yüksekliği Tanısı

Çinko Anot

Çinko Anot

Çinko Boy Uzatır mı?

Çinko Boy Uzatır mı?

Çinko Alımı

Çinko Alımı

C Vitamin Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

C Vitamin Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Çinko Fazlalığı Belirtileri ve Tedavisi

Çinko Fazlalığı Belirtileri ve Tedavisi

Oksizinc 40 Çinko Oksit Krem

Oksizinc 40 Çinko Oksit Krem

Çinko Simgesi

Çinko Simgesi

Solgar Çinko Faydaları Nelerdir?

Solgar Çinko Faydaları Nelerdir?

Çinko Selenyum

Çinko Selenyum

Çinko Eksikliğinde Görülen Hastalıklar

Çinko Eksikliğinde Görülen Hastalıklar

Çinko Eksikliği Nasıl Anlaşılır?

Çinko Eksikliği Nasıl Anlaşılır?

Çinko Eksikliği Sivilce

Çinko Eksikliği Sivilce

Çinko Asetat

Çinko Asetat

Çocuklarda Çinko Eksikliği

Çocuklarda Çinko Eksikliği

Günlük Çinko İhtiyacı

Günlük Çinko İhtiyacı

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6